Uzura la motoare cu puteri diferite

Mă întreba recent un cititor ce fel de motor ar fi indicat să alegi între variante cu aceiași capacitate cilindrică dar puteri diferite. Spre exemplu motorul TDI vândut pe anumite versiuni cu 140 de cai putere, pe altele spre 180CP. Sau diesel-ul de la BMW care variază la 2.000 cmc de la 136 CP în anul 2000 până la 150 în 2004, iar în varianta nouă de la 143 (terminație 18d) la 177 (terminație 20)d și în fine 204 cai putere (terminație 23d).

La motoarele de aceeasi dimensiune dar cu puteri diferite, in general mecanica e la fel, electrica difera, ceea ce inseamna ca din punct de vedere mecanic fac aceleasi lucuri. Daca mecanica de la un motor este intretinuta (ulei si filtre la timp si de calitate, sa se incalzeasca putin inainte de plecarea de pe loc ca sa aibă uleiul timp sa ajunga peste tot si sa se incalzeasca putin, sa nu se opreasca brusc motorul dupa o accelerare….) atunci motorul acela o sa se comporte cam la fel la orice putere ar fi masina.

Fiabilitatea unui motor tine in foarte mare parte de constructor (un fiat nu e ca un mercedes) si mai tine de cum e intretinut. Chiar si un fiat poate sa duca foarte mult daca nu este forjat si este intretinut bine. Acum vorbim de diferentele de 20-30 cai intre aceleasi motoare pentru ca daca se tuneaza masina si se dau mult mai multi cai atunci intradevar apar probleme datorita presiunilor marite in admisie si solicitarii foarte mari a lagarelor si a pistoanelor. E mult de spus, dar pe scurt, 2 motoare identice dar cu puteri diferite (diferenta de 20-30 cai) au cam aceeasi uzura.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

6 Comments

  1. Teoretic, da, asa e.
    Doar ca mai intervine si “factorul uman”: de ce ti-ai lua un 323d sau TDI (toate rosii) daca nu pentru forja? Unii extind (pre)judecata asta la intreaga marca – de ex. “BMW-urile sunt alergate”

  2. George,
    Felicitari maxime pentru blog si in special pentru serialul cu aducerea masinilor din Germania. Exceptional!
    Te rog sa ma ajuti cu denumirea catorva autohaus-uri din zona ta preferata (Renania de nord -Westfalia). Urmeaza sa plec sapt viitoare in zona Paderborn – Lippstadt – Dortmund si as vrea sa profit de ocazie pentru a-mi procura un Ford Focus.
    Keep it up!

  3. Salut,sunt mandrul posesor al unui golf5 tdi 105cp,130k, iar pe forumul vw din romania parerile despre un tunning normal (pana in jur de 130cp) promoveaza ideea ca uzura scade, la fel si consumul, asta bineintels, in conditiile aplicabile unui stil de condus non-agresiv. In acest sens,daca este cazul, as aprecia si parerea ta. Multumesc!

  4. Totusi, motorul cu puterea mai mare lucreaza in parametrii optimi la o turatie mai mare fata de acelasi motor dar cu putere mai mica, in curba de cuplu se vede cel mai bine.
    Deci turatie mai mare egal uzura mai rapida!
    Parerea mea!

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here