Trăieşte mai mult!

Ridică umeri şi lasă-i puţin pe spate. Fă o mişcare amplă. Erau puţin înţepeniţi, nu-i aşa? Acum aruncă privirea către prima plantă pe care o vezi. Ochii tăi pârliţi de monitor o văd cam gri? Acum rezeamă-te puţin. Burta atinge masa dacă stai cu coatele pe masă. E clar, eşti o rablă la un pas de obezitate cu ochii praf. Speranţa ta de viaţă scade sub cea a minerilor din exploatările de uraniu şi nu vei apuca pensia.

Te-ai săturat de texte din astea moralizatoare, însă continui să citeşti. Conştientizezi că ţi-o faci cu mâna ta dar trebuie să afli că poţi şi eşti dator să îţi lungeşti viaţa cu cel puţin 25 de ani.

Să o luăm de la cap. Nu stai doar ziua, la serviciu, cu ochii în monitorul care arde încet dar sigur retina. Acasă te propteşti în faţa lui până târziu după miezul nopţii. În timpul ăsta alţii ies în oraş şi îşi croiesc o identitate, o cultură generală, un cerc de prieteni, îşi întâlnesc pentru prima dată iubita sau iubitul. Te afunzi în idioţenie pentru că mintea îţi oboseşte aproape iremediabil. După două săptămâni în care mergi la culcare după ora două dimineaţa, indiferent cât de bine vei dormi, encefalograma va arăta ca a unui dezechilibrat mintal. Orice oră nedormită după miezul nopţii se adună într-o datorie pe care o vei duce cu tine tot restul vieţii. mai mult pe ProMotor.ro

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

8 Comments

  1. Doi dusmani are sanatatea: mancarea proasta (junk food) si sedentarismul. Marea majoritate a posesorilor de autoturisme nu isi mai dau fundul jos de pe scaun nici in cazul in care trebuie sa parcurga o distanta destul de mica. Vad studenti, elevi care merg cu mijolace de transport chiar si o statie, doua, in loc sa prefere mersul pe jos caci este sanatos. Daca nu practici un sport, practica mersul pe jos. Practica-l 30 de minute pe zi timp de 5 zile pe saptamana.

  2. Nu am iesit in fata de mult timp cu un comentariu, dar tin neaparat sa te felicit pentru aceast articol. Ai pus punctul pe i, ai spus lucrurilor pe nume si asta e un lucru cat se poate de bun. Intotdeauna am stiu sa apreciez un om ambitios care vrea sa faca ceva cu viata lui.
    Mancati sanatos(cat maai multe legume, cereale, cat mai natural) si faceti miscare(eu am o bicicleta de care nu ma pot desparti) !

  3. Dureros de adevarat , ceea ce ai mentionat – referitor la alimentatie nesanatoasa si sedentarism – este perfect adevarat .
    As mai adauga , eventual , consumul obligatoriu de lichide ( apa plata – daca te tine ), macar 1,5-2 litri , zilnic .

  4. in proprtie de 50% ma regasesc in ce ai scris
    adica miscare aproape deloc, nu sunt gras dimpotriva uni imi zic frate mananci numai vinerea si atunci de post adica am 60 kile tigari alcool deloc poate 2-3 beri pe an
    ma culc la 3-4 noaptea ma trezec la 12-1 ziua, beau 2 cafele pe zi, cand eram la liceeu ma trezeam la 6 dimineata miscare nu faceam ma urcam in autobuz ma lasa la 20 m de scoala si cu toate aste sunt foarte slab cum am scris si mai sus
    Acum si cu mancare nu stiu daca mai este ceva natural in ziua de azi toate sunt crescute cu chimicale si alte alea
    Stiu ca nu fac bine ceia ce fac,dar ma complac, PC ma tampit de 5 ani sunt “calare” pe el
    Odata si odata tot se sfarseste viata, ar fi tragic daca am trai vesnic si am muri de tampiti, parerea mea
    Ma simt bn in pielea mea
    PS scuze de greseliile de ortografie

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here