Sfaturi de cumpărare 20 – Seat Leon 1.8TSI

Salutare! Am observat ca ti s-a mai cerut parerea in privinta cumpararii
masinilor si mi-a placut faptul ca ai fost obiectiv, ai adus argumente
solide si ti-ai impartasit experienta pentru a-i ajuta pe cei in nevoie.
Iata ca ma aflu si eu in aceasta postura, si te rog sa imi spui ce parere ai
despre cumpararea unui Seat Leon 1P FL in dotarea Sport, motor 1.8 T(F)SI cu
optionalele:
– scaune fata incalzite, duze spalatoare parbriz incalzite si sistem
spalare faruri;
– trapa electrica;
– desigur, ESP + EBA si airbags laterale spate, care nu vin standard nici
macar in acest nivel de echipare, din pacate;
– oglinda retrovizoare interioara cu efect antiorbire;
– conectivitate telefon bluetooth cu comenzi pe volan;

E drept, am indoieli in privinta ultimei, e mai mult un moft.

Ce m-a convins la acest model, dupa studierea pietei, a fost pretul –
pleaca chiar mai de jos decat 1.2 TSI si design-ul exterior. Golf-ul aproape
echivalent (motorul de 1.8 nu este disponibil la VW) e mai scump cu mai mult
de 1500e.

Stiu ca Seat este parte VAG si nu vad de ce as avea motive de ingrijorare
in privinta calitatii Leon-ului insa interiorul, comparativ cu al Golf-ului,
nu mi se pare stralucitor, to say the least.

Am luat in calcul si alte variante, cum ar fi Toyota Auris sau Ford Focus
dar am inteles ca sunt asamblate si in Turcia iar asta ma descurajeaza, cu
toate ca probabil au standarde de calitate foarte ridicate si la fabricile
de acolo.

Cu tot cu pretul tichetelor REMAT (sper ca ~1100e), banii de care ma scapa
masina ar fi cam 17.500e. Probabil imi vei recomanda un efort mic pentru
Golf, dar si Leonul a presupus asta si trebuie sa mai ramana fonduri si
pentru interetinere.
Astept raspunsul tau!

Răspuns: Recunosc că la Seat Leon nu mă pricep, dar știu omul potrivit. Lucian Vișan:

Buna ziua,
DA, as opta pentru SEAT Leon 1.8 TSI, fara sa ma mai gandesc la alte oferte si asta, nu pentru ca le am la mine in curte ci pentru simplul fapt ca rezervele de putere si cuplu ale 1.8 TSI-ului sunt uluitoare. Este motorul cu cea mai mare plaja de turatie cu un cuplu constant, ca sa nu mai vorbesc ca acceleratia 0-100 km/h este similara Leonului FR diesel
Consumul de carburant se incadreaza in limitele inferioare, ale unui motor de asemenea calibru! Sasiul SPORT al Leonului, aduce mult mai multa stabilitate pe drumurile virajate decat setarile soft ale concurentei
In ceea ce priveste calitatea , no comment , masina din grupul VAG – fara probleme ! ca sa nu mai vorbesc de service , unde ora de manopera pentru SEAT este mai mica decat la VW
Comunica domnului Mihai cele de mai sus cu incredere , nu greseste daca alege LEON 1.8 TSI

Cu stima

Lucian Visan
Director Weltauto

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

14 Comments

  1. “In ceea ce priveste calitatea , no comment , masina din grupul VAG – fara probleme ! ”

    Am si eu o intrebare daca sunt asa de fiabile si nu se strica niciodata de ce garantia este doar de 2 ani si nu este “lifetime”? sa macar ca la asiatice 5 sau 7 ani. Nu vreau sa fie o polemica ci doar ca as vrea sa inteleg strategia lor de vanzare, teoretic daca ar da garantie pe o perioada mai mare de timp nu s-ar vinde mai bine?
    Respect,
    Alin.

  2. Am o prietena careia i s-a stricat compresorul de aer conditionat la 2 luni dupa ce a iesit din garantie.
    Poate ne spune dl Lucian Visan cat costa un asemenea compresor.

  3. Uzina Toyota din Turcia a primit 3 ani la rand premiul pentru produse cu 0 defecte. E o idee preconceputa asta cu fabricile din tari din lumea a treia.

  4. o alegere de vis,motorul e fenomenal,tehnologie tfsi,putere si cuplu mai mult decat suficiente,sasiu sport,design latin,da o masina care isi merita banii.intr adevar singurul minus e interiorul care are unele minusuri dar se poate trece usor peste aceste neajunsuri.

  5. “conectivitate telefon bluetooth” nu e un moft ci din contra, este o functie care iti reduce cu MULT sansele de a face un accident in urma neatentiei datorata manevrarii telefonului mobil. Am un “after market” de la parrot instalat pe masina (leon 1P 1.9 tdi) si face toti banii. Nu trebuie sa ma chinuesc sa scot din buzunar telefonul cand suna si nu trebuie sa ma aplec dupa el prin masina ca sa raspund. Deci eviti din start 2 situatii des intalnite in care atentia ta la condus scade destul de mult. So, daca iti permiti aceasta optiune (fie ea si de tip after market), ti-o recomand cu drag. PS: ca nu mai zic nimic de evitarea eleganta a amenzilor (e cam taraneste sa stai cu casca bluetooth in ureche toata ziua)

  6. Din curtea VAG te poti uita in curtea Skoda la Octavia Business 1.8 TSI , din pacate dotarile sunt mai putine decat ale variantei Sport de la Leon.

  7. Multumesc pentru ajutor! Am aflat ca fara sistemul bluetooth, BC-ul nu este MaxiDot, ecranul acestuia fiind mic, ceea ce mi se pare un dezavantaj.

    Am vizitat si alti dealeri si am vazut Toyota Auris si Mazda 3. Masini ok, dar parca mai ok este Leon-ul.

    Am omis intentionat un detaliu, pentru a evita reply-uri critice: masina v-a fi folosita de un incepator. Zic eu ca nu ar fi o problema surplusul de putere, si sunt cat de obiectiv se poate facand referire la persoana mea.

    Intreb cititorii acum pentru ca nu vreau sa il mai deranjez pe George: trapa se poate pune si pe echiparea Style? Pe configuratorul online nu apare optiunea iar dealer-ul local este probabil satul de mine si asteapta sa fac comanda.

    Multumesc inca o data!

  8. Cand va aud cu calitatea VAG ma bufneste rasul…mai dati pe forumul lor. O sa ramaneti putin surprinsi. Mai pe subiect prietena mea care are Golf “6”, la 2 luni dupa ce a iesit masina din garantie a ramas fara cutie(5 trepte).Pret la VAG delaer-110 milioane, pret la un service privat….35 milioane!
    Pe forum e un intreg topic dedicat…se pare ca nu doar fata mea a avut “noroc” cu magnifica cutie in 5 trepte
    Din pct meu de vedere nu mai exista masini indestructibile de la Mercedesul bot de cal, asa ca voi astia de vedeti numai DE in fata ochilior mai bine v-ati trezi. Pana si S Classe are o gramada de componente facute in Romania pornind de la cablaje si terminand cu volanu. Chiar daca o masina se asambleaza in Germania, componetele se fac din China pana in Turcia inclusiv la AUDi, Mercedes etc.
    Mai on topic, Seat-ul e frumos afara…dar la interior mi se pare ca lasa de dorit. Motorul l-am testat si cel care a comentat in articol are dreptate, este excelent in exploatare.
    Bafta orice ai alege si deschideti ochii!

  9. Citesc forumuri, in special dedicate VAG, de mai bine de doi ani si stiu cum sta treaba. Nu imi plac persoanele care au un prieten care a avut o cunostinta care a auzit de un caz in care o masina nemteasca a fost o teapa imensa. Am spus si o mai spun, am analizat piata si am ajuns tot la VAG, din considerente obiective.

    at Leonard: Ma intereseaza in special hatch-uri, masini tineresti – daca ma intrebi pe mine.

  10. La banii de care dispui tu as recomanda oricand si la orice ora honda civic sport 1.8 i – VTEC – 140 CP ..si asta pornind de la dotari interior design si motor, care este japonez 100% …sigur eu vad masinile japoneze peste cele nemtesti…dar asta este doar parerea mea…alegerea este a ta:)

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here