Sfaturi de cumpărare 12

Stimate domnule Buhnici,

Va urmaresc site-ul de mai putin de 1 an si va apreciez pentru efortul de a
ne impartasi “Informatie gratis despre lucruri care costa.”

Va rog mult sa ma ajutati cu un sfat. Ce parere aveti despre Dacia Logan?
Aparent lumea e multumita de ea. Nu mi-as cumpara o astfel de masina la mana
a doua (adica am un buget foarte limitat) in primul rand din cauza ca
apreciez mult mai mult functionalitatea unei caroserii hatchback sau break.
Care motorizare e mai potrivita? (as merge undeva in jurul lui 25.000 de
km/an, 30% in oras, 70% afara).
Ca alternative (tot sh) am: Skoda Fabia, Fiat Punto, VW Polo, Ford Fiesta
sau, cu foarte mare noroc, Honda Jazz, Mazda 2, Toyota Yaris, toate pana in
5.500 Euro sau putin peste. Nu imi plac Opel-urile.
Retinerea mea fata de aceste marci sunt costurile de intretinere, avand
in vedere ca la acest pret, aceste modele au in jurul lui 100.000 Km.
Nu as cumpara o masina fara ABS, macar 2 airbag-uri, Euro 4, +/- aer
conditionat.
In concluzie: ce parere aveti? Dacia Logan (Sandero sh e inca prea
scump) sau o straniera?

Multumesc mult pentru timpul acordat.

cu respect, Alex

Întrebarea asta a ajuns deja să mă bântuie. Ce să îmi iau de 5-6.000 de euro? O să fie uimiţi cei mai mulţi dintre voi, însă am ajuns la concluzia că până la acest prag Logan-ul nou şi aproape nou este soluţia.

Îmi păstrez rezervele cu privire la locurile unde s-a făcut rabat pentru menţinerea preţului mic:

– tăblăria subţire şi implicit nivelul de siguranţă
– numărul mic de soluţii de siguranţă – airbaguri ESP, ABS de generaţie veche sau bare de ranforsare în uşi
– scaunele semi-confortabile
– insonorizarea mediocră
– frânare mai ales pe puntea spate din cauza sistemului arhaic pe saboţi
– calitatea plasticului de la interior şi a îmbinărilor
– capacitatea slabă de climatizare pe timp de vară
– stabilitatea cauzată de suspensia pe punte spate, nu independentă

Apreciez însă ca peste aşteptări:

– motorizările de 1.4 şi 1.6 MPI produse la Piteşti care oferă consumuri decente raportate la costul de achiziţie
– motorizările diesel dci – cel 1.5 dci 85CP este ideal pentru orice caroserie, mai ales MCV cu consumuri incredibile de 5,5 în oraş sau 4,5 afară (dezavantajul este preţul sensibil mai mare la achiziţie)
– că tot l-am menţionat mai sus, versatilitatea şi spaţiul imens al MCV-ului cu portbagajul uriaş şi cele 7 scaune – unic în clasa lui
– preţurile care au început să scadă şi să le facă o soluţie reală pentru cei care nu au sau nu vor să cheltuiască (nu am scris intenţionat investească pentru că maşina personală nu este niciodată o investiţie decât dacă faci navete lungi pe trasee fără transport în comun)
– costul relativ redus al reparaţiilor şi reviziilor raportat la alte mărci

Aşadar, una peste alta, Logan-ul mi se pare soluţia ideală pentru cei care au nevoie de o maşină ieftină şi utilă, mai ales pe distanţe scurte şi medii. Nu degeabă o cumpără nemţii cu sutele de mii. Ideea este că îţi iei o maşină în garanţie, cu motor nou, taxe şi impozite mici.

Sandero mi se pare un Logan prea mic. De fapt asta şi este pe dedesubt.

Unde mai pui că susţii şi industria locală. Dacă ţin bine minte, peste 75% din piesele de Logan se fac în fabrici de la noi. În final sute de mii de oameni trăiesc de pe urma Logan-ului. Într-o perioadă de criză cum trecem noi, fiecare euro trebuie să rămână aici, în ţară.

Pentru bugete mai mari de 7-8.000 am alte recomandări. Şi, da, sunt second hand. Străine. Ford, Opel…

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

11 Comments

  1. Multumesc! Mi-ati confirmat cam toate ideile din ultimul timp in ceea ce priveste cumpararea unei masini care sa imi indeplineasca nevoile. Mai trebuie sa ma hotarasc intre motorizarea 1.2 16V 75cp, clasicul deja, 1.4 MPI 75cp sau 1.5 dci 85 cp. Motorul 1.2 are un consum mai mic si un cuplu cu o idee mai mic decat 1.4 mpi, dar e cuplat la o cutie de viteze mai noua. Sau poate motorul diesel… Sa vedem ce oportunitate apare: masina noua sau sh…

    Numai bine!

  2. eu mi-as lua ford fiesta, dar sa cauti mult pana gasesti una intretinuta, nu cazaturi ca majoritatea de pe piata locala… gasesti in 5500 fiesta 1,4 tdci care te va tine mult timp daca ai grija de ea. Insa sa ai pregatiti niste bani suplimentari pentru reparatii normale care pot aparerea, dar pe care le vei face doar o data si dupaia mergi mult si bine(ex: kit ambreaj(in jur de 900 lei placa de presiune si disc a fost la mine), amortizoare( in jur de 300-400 lei/buc originale ).Kitul complet de distributie costa in jur de 800-1000 lei si e recomandat sa fie schim bat la aprox. 60 000 km. Schimburile de ulei si filtre sunt cam scumpe(in jur de 500 lei- filtrul de motorina e in jur de 200 lei), insa daca nu iti convine asta poti opta pentru o motorizare pe benzina(1,4 sau 1,6, nu lua de 1,25 sau 1,3)la care costurile sunt aprox ca la logan.
    Daca mai vrei sa sti ceva de fiesta iti stau la dispozitie.

  3. salut prieten al oamenilor care se pricem mai putin sau deloc la cumparat masini sh,sant ancantat de cat de multe sfaturi ne poti oferii,multumesc mult an numele tuturor cititorilor,

  4. salut.George sa intaleg ca intre 5000-6000 nu se merita sa iti iei un ford focus,vw golf,opel astra toate din 2005 diesel?sau prima pagina de pe mobile is toate tepe?

  5. loganul este bun la cat dai pe el. daca nu ai un buget mare si vrei o masina noua care sa stii ca e a ta si cum o intretii asa o ai e indicat un logan. un logan ambiance as zice pt ca cel de baza nu are servodirectie. pe de alta parte intretinerea nu mai este chiar asa ieftina la un logan nou cum era la o dacie berlina. are si loganul preturi mari dar pana la urma stii ca e masina ta luata de noua si stii tot ce trebuie sa schimbi la ea. si poate ca nu schimbi multe piese in primii ani. deci iti recuperezi din bani sa zic asa. amortizezi investitia. si eu sunt in aceeasi dilema. aleg loganul si pt programul rabla. dar ma gandesc si ca o masina sh luata din afara te poate tine multi ani pana sa investesti bani in ea adica sa ii schimbi piese. dezavantaj e la taxa de inmatriculare mare. concluzia pt cei care sunt in dilema : eu optez pt logan

  6. vreau sa merg in germania sa cumpar o masina. pe langa banii pe care ii dau efectiv pe masina, cam ce suma trebuie sa mai pregatesc pentru celelalte cheltuieli (drum, acte, buzunar)?

  7. sal , am si eu nevoie de un sfat as vrea sa cumpar si eu o masina sh , m-am gandit la un ford focus break de prin 2003 sau 2004 , in comparatie cu alte ain din acea perioada sau altele break am observat ca acestea au preturi mai mici si nu inteleg dc. , care este smecheria ceva nu merge bine , sunt scumpe la intretinere sau ce . apropo as vrea un focus break cu gpl . Daca are cineva sau poate sa-mi dea vre-o idee sut numai ochi si poate urechi :)))

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here