Renault pe trei şi un autobuz

Cele mai recente date statistice oferite de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile confirmă declinul pe piaţa românească suferit de marca Renault, cu toate că rămâne cu Clio pe locul întâi.

Susţinută în vânzări de Octavia Tour care creşte, deşi este un model deja foarte vechi, şi noua Fabia, Skoda a urcat binişor pe doi, după Dacia, care conduce detaşat dar nu la fel de detaşat ca în anii trecuţi.

Mai observ că Ceed de la Kia, un fel de VW Golf mai ieftin, confirmă aşteptările celor de la Hyundai care se temeau în secret că vor cam da chix cu i30 pe la noi.

Am reuşit să construim însă un autobuz în aprilie, dar am importat 350. De la începutul anului au ajuns în România din străinătate, doar la categoria autobuze, 1.520 de bucăţi în valoare de sute de milioane de euro. În total, cam 100.000 de autovehicule de import au fost cumpărate în ţară de la începutul anului. Nici una pe gratis. Se pompează fier în România la preţ de aur curat. Asta înseamnă că în 2008 câteva miliarde de euro vor pleca la producătorii de fiare (a se citi căruţe de fier) cu roţi. Ei vor face profituri uriaşe de pe urma pasiunii/obsesie a românilor de a se da în maşini frumoase care devin demodate, vechi şi urâte după numai trei, patru ani.

Ca să revenim la analiză,

Piaţa auto de la noi se maturizează şi începe să stagneze pe segmentul de autoturisme. După dublările fantastice din ultimii ani, anul acesta se aşteaptă o creştere a vânzărilor de cel mult 5%. Eu spun că o să asistăm chiar la primul an cu o scădere procentuală. De acum numai cei care vor fi în stare să ofere şi altfel de servicii vor rezista sau prospera. Mă refer la service-uri de calitate spre exemplu. O mare problemă la majoritatea importatorilor precum VW, Skoda, Hyundai, Kia, Ford, etc.

Nimeni nu este în stare să ne ofere statistici pentru piaţa second hand. Astea le-ar da sigur frisoane băieţilor care vând automobile noi.

Vă ofer aici şi statisticile APIA în format electronic. Lectură plăcută.

2008-04-analize

2008-04-sitmake

2008-04-total

comunicat_piata_apr_2008

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

3 Comments

  1. cuvinte ca leasing(in toate formele si aspectele lui, inclusiv cel operational care pentru nmulti pseudo afaceristi este un subiect aproape de tabu)nu isi au loc in vocabularul romanului post decembrist.dupa 50 de ani in care ni s-a interzis posesia de orice fel, romania a intrat intr-un fel de shopping spree fara logica, cu unicul scop de a avea dreptul de proprietate trecut intr-un act!numele lui/ei pe hartie cu care sa poata dovedi oricui ca il are, il poseda, il detine!uat a drim dis iz…piata second auto?sunt exact zvacnirile primordiale fetale de unde totul incepe…sau cel putin in teorie ar trebui sa inceapa.faptul ca cineva profita de naivitatea noastra e perfect normal si logic intr-o economie sanatoasa:cel mai bine dezvoltat vinde celui care are nevoie(in cazul de fata, cel al pietei auto, o nevoie de nisa)

    …parerea mea!si felicitari pentru un articol taios concis precis si bine informat!

  2. In primul rand multumesc pentru articol si statistici.
    In legatura cu statisticile pietei second hand, ti-as putea oferi cateva cifre aproximative, culese in functie de cererile (de informatii sau rezervare) trimise prin intermediul sitului pe care il reprezint.

  3. Ca tot am vazut ca-ti vinzi masina (care e un turbo-diesel)…poate n-ar fi lipsit de interes sa faci o analiza auto pe benzina vs. diesel in conditiile pietei de azi a combustibililor (care e cam instabila).

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here