Mașini cu volanul pe partea dreaptă

Salut George,
te scutesc de siroposenii gen sunt fanu no.1, sunt abonat din ’99( dar am
net din 2000) si trec direct la subiect…
Vreau parerea unui specialist…mi s-a pus pata sa-mi iau o masina cu volan
pe dreapta(sunt bucurestean)… ce sa mai… ieftinache, frate, nu
jucarie….dotari de la full in sus (!), masini cu renume(audi, bmw
volvo)… pare combinatia perfecta, plus ca au inceput sa apara din ce in ce
mai multe astfel de specimene pe drumurile romanesti…din pacate, nu am
reusit sa conduc niciuna, dar sunt la stadiul de prospectie a pietei, si,
crede-ma, sunt oferte bomba. M-ar coafa un asemenea vehicul, insa doar cu o
cutie automata. Imagineaza-ti ce ar insemna sa treci pe partea cealalta si
sa mai si schimbi manual vitezele.
Nu ma arunc aiurea, am cunostinte care abia asteapta sa punem testerul pe
ele, sa vedem daca se merita..
Acum vine intrebarea intrebareata: TU ce parere ai???? astept pareri,
sfaturi si comentarii si de la ceilalti cititori…
Cu deosebita consideratie,
Alexandru Niculae

Răspuns: Este absolut legal să deții și să conduci o mașină cu volanul pe partea dreaptă. Acum, faptul că este legal nu înseamnă că și este o treabă foarte bună. Cei care au permis știu cât de ciudată este senzația la început. Practic reînveți să conduci în anumite sensuri.

Problema este însă că dincolo de obișnuință rămâne handicapul de a sta mereu pe partea exterioară a drumului. Depășirile sunt mult mai complicat de făcut din cauză că nu te poți asigura pe latura stânga față. Multe lucruri sunt pe dos. Schimbătorul spre exemplu, deși chiar și cu acesta te poți obișnui.

Avantajul prețului mi se pare important totuși. Sunt mai ieftine luate de la englezi pentru că neavând o piață importantă pentru second-hand, le dau ieftin celor dispuși să le ia. Marea Britanie este însă foarte departe și orice chestiune de garanție ar fi o luptă pierdută pe motiv de neprezentare.

Mai există și câteva probleme legate de piesele de schimb. Evident cele de la bord sunt mai greu de procurat, însă nu imposibil. Vei aștepta așadar mai mult pentru livrare. Deasemenea nu știu cât de compatibile sunt piesele de Opel Astra cu cele de Vauxhall Astra, deși sunt aceeași mașină sub un alt nume.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

38 Comments

  1. Voi aia care spuneti ca va simtiti mai bine intr-un Matiz cu volan pe stânga decât intr-o masina cu volan pe dreapta :
    -un Matiz in Romania e cam 1200-1300 € (cam 1000£) cu care in U.K. iti iei un BMW sau Audi sau VW de toata frumusetea
    -cum sa te simti mai in siguranta in matizu’ ala cu juma’ de airbag si prostii deastea decât intr-o masina bunicica cu 8 sau mai multe airbag-uri ?

  2. Conduc de multi in ani in romania masini cu volan pe dreapta si nu am avut probleme. Chiar si in afara tarii am condus. Acum am in posesie passat adus din Anglia si nu ma voi oprii aici

  3. Circulatia masinilor pe partea stanga sau dreapta este reglementata prin legea fiecarui stat. Astazi, circa 65% din populaţia mondială conduce pe partea dreaptă (avand volanul pe partea stanga) şi 35% pe partea stanga (avand volanul pe partea dreapta). Principalele state în care vehiculele se conduc pe stânga sunt Marea Britanie, Japonia, India, Australia, Noua Zeelandă, Indonezia şi diferite state africane, printre care şi Africa de Sud.

  4. Cei care nu dorm de grija pozitiei volanuilui la o masina, si au permis de conducere, ii rog 2 lucruri: 1. sa faca o rememorare a situatiei noi de fapt cu care s au confruntat in primele zile de condus. 2. aproape 2 miliarde din cele 7 de pe planeta au in legislatie carosabil pe stanga, in consecinta volanul pe dreapta.
    Daca socul de a conduce prima data a trecut, si ati trecut cu bine de el, asta insemnand ca va simtiti confortabil la volan, adica cel pe stanga, va asigur ca exact acelasi soc, poate cu mult atenuat suportati daca mcar din curiozitate conducewti 2 zile volan dreapta.
    Atentia in trafic si condusul preventiv e valabil in ambele situatii.
    Va asigur ca daca intr adevar s ar solutiona problema accidentelor rutiere prin eliminarea volanelor pe dreapta, am fi fortati de Uniunea Europeana s o facem. Din pacate, sunt doar jocuri de interese, politice sau nu, ale unor profitori de pe piata interna , care castiga bani seriosi din naivitatea oamenilor condusi cu o mass medie stapanita de acesti verosi oameni de afaceri. Promotori ai unei masini cum e Logan, intr o lume in care de 30 ani se studiaza si se elaboreaza design Pinimfarina, siguranta in caz de impact, motorizarea aproape indestructibila a unor marci precum Bmw, Volvo, Porsche, Lexus, mi se pare elucubranta.
    Preturi mari la masini oribile si taxe de drum pe prostie, unde carosabilul a ramas doar o singura banda intr o tara unde platim taxe mai mari decat belgienii sau oricare tara cu drumuri, nu carpeli ca la noi- si noi ne certam unii cu altii, crezand ca e vina pozitiei volanului la masina. Nu se mai vede padurea, este? sunt prea multi pomi….

  5. Cu scuzele de rigoare, am recitit anuntul postat de mine adineauri si am remarcat cu groaza ca din indignare am scris intr o gramatica fara acorduri.
    Prefer insa sa cer ingaduinta sa mi treceti cu vederea ignoranta din graba, si poate sa retineti doar ideea pe care am incercat s-o promovez, cumva.
    Am circulat cu masina destul de mult pe vreo 4 continente, comentariul meu se sprijina si un pic pe aceasta experienta. Va multumesc!

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here