Încă 45 de zile pentru Euro4 fără taxă

Deși nu e coadă nici la înmatriculări zilele acestea și nici în reprezentanțe nu s-a înghesuit nimeni pe sfârșitul de an….

Romanii care si-au cumparat masini cu motor Euro 4 si cu capacitate cilindrica sub 2.000 cmc pana la 31 decembrie vor avea la dispozitie inca 45 de zile pentru a le inmatricula fara sa plateasca taxa de poluare.

Premierul Emil Boc a anuntat, dupa sedinta de Guvern de marti, ca autovehiculele cumparate dupa 1 ianuarie nu vor mai putea fi scutite de la plata taxei de poluare, conform prevederilor legale in vigoare.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a explicat si el ca Romania nu mai poate prelungi masura de scutire de la plata taxei si in 2010 pentru „Uniunea Europeana nu ne permite acest lucru”.

Borbely afirma dupa sedinta de Guvern de saptamana trecuta ca doreste stabilirea unei perioade de 60 zile in care persoanele care au adus masini cu Euro 4 si cu capacitate cilindrica sub 2.000 cmc in tara pana la 31 decembrie sa le poata inmatricula fara plata taxei de poluare auto.

La preluarea mandatului de ministru al Mediului, Borbely spunea si ca vrea sa promoveze saptamana aceasta o ordonanta de urgenta privind taxa auto, pentru a scapa macar de una din cele cinci proceduri de infringement motivate pe care le are Romania in prezent de la Bruxelles.
via: ziare.com

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articolul precedentViolenţa funcţionează!
Articolul următorSfaturi de cumpărare 11

Articole recomandate

11 Comments

  1. Actuala taxa pe poluare cat si vechea taxa de inmatriculare, are caracterul de taxa PROTECTIONISTA. Dar sa fim seriosi, nu constructorii DACIA & FORD sunt cei favorizati in primul rand, ci APIA IMPORTATORI. Camarila APIA a reusit sa-si impuna nedreptatea prin cel mai josnic si mizer instrument ,, omul politic cu decizia”.
    Taxa pe poluare este ilegala pentru ca: – nu respecta principiul ,, poluatorul plateste” – favorizeaza companiile care vand masini noi in detrimentul celor care vand masini uzate. – nu respecta Tratatul de aderare art.90 si prevederile constitutie, – nu respecta principiul echitatii si realitatii fiind exagerat de mare in comparatie cu media veniturilor romanilor de fapt este cea mai mare din UE.- Are caracterul de taxa de tip ,,Seriful din Nottingham” adica guv. ia bani de la saraci si da la bogati, discrimineaza profund atat romanii ce cumpara masini SH cat si firmele care vand SH. – fata de APIA IMPORTATORI- a fost promovata ilegal in Codul Fiscal ,, fara dezbatere pub” 6 luni inainte, ETC. Dar parca la omul sarac nici boii nu trag, in cazul acestei aberante taxe nici Comisia Europeana nu a facut prea mult, procedura de infrigement a fost promovata tardiv si nu atinge fondul problemei, personal suspectez la comisie fie INCOMPETENTA, fie CORUPTIE.
    George, esti printre putinii jurnalisti care ai luat o pozitie corecta fata de aceasta nedreptate legislativa si te felicit pentru asta. Ma gandesc la ,, jurnalisti ” ca Robert Stan de la Capital care incerca el sa explice de e buna taxa, dar pana la urma si acest tanar jurnalist ,, pirdut” a realizat gogomania pe care o sustine.
    Instanta de la Luxembur se va pronunta cel mai probabil impotriva acestei aberante taxe, iar autoritatile de la Buc va trebuii sa restitue banii oamenilor. Cine a castigat ? Cert APIA Importatori – care au reusit sa vanda bine la umbra acestei BARIERE.
    —- Bok mincinosul striga inainte de alegeri ,,JOS TAXA” ce este drept – inainte de alegeri.
    Sfatul meu… cumparati SH .. si dati statul in judecata.
    Sa ne vedem in Renania del Norte-Westfalia…

  2. p.s. este vorba despre masinile euro 4 <2.0 L, dar noi!!! nu cele de import… adica daca iti aduci de afara o masina e4 cu motor sub 2L, tot platesti taxa!!

  3. JOS TAXA PE POLUARE AUTO!

    Toti vrem eliminarea acestei nedrepte , nelegale si partinitoare taxe.
    – DAR CE FACEM NOI PENTRU A FORTA OMUL POLITIC SA INDREPTE ILEGALTATEA?
    – De iesit in strada, nu iesim sutem prea comozi, de facut petitii scrise la guvern, nu facem, media??? este subjugata banului public – omul politic controleaza banul public – iar pe omul politic il controleaza APIA. Atunci NE MERITAM SORTA.
    Atunci inghitim – CEA MAI MARE TAXA DE PRIMA INMATRICULARE DIN UE si cele mai mici salarii,
    – CEA MAI PARTINITOARE, PROTECTIONISTA SI NECONCURENTIALA TAXA DIN UE
    – ASTEPTAM LA ALTII SA NE REZOLVE PROBLEMA ? IN ZADAR, COMISIA EUROPEANA ESTE ORI IPOTENTA, ORI INCOMPETENTA, ORI CORUPTA. Nu va misca nimic, daca prin procedura de infregement se va ,,lipii’’ procesului de la Luxemburg oricum este tardiv si nu va atinge fondul problemei.

    ATUNCI eu va propun ceva…
    TRIMITETI CATE UN E-MAIL, POSTATI PE SITE-URILE CU SPECIFIC AUTO DIN GERMANIA, FRANTA SI ITALIA PROTESTUL VOSTRU.
    Cu siguranta jurnalistii din aceste tari vor sesiza caracterul PROTECTIONIST, NECONCURENTIAL, SI FALSA DENUMIRE ,, PE POLUARE ” A TAXEI. iar cercurile de influenta din aceste tari vor presa pe mincinosul BOC sa modifice aberanta taxa… Milioane de postari .. nu pot trece cu vederea.

    SI NU UITA, OMUL POLITIC ESTE CU DECIZIA SA NU-L CREZI NICIODATA…
    Parca dl. Boc striga cu gura pana la urechi inainte de alegeri ,, jos taxa’’

    FA SI TU CEVA!
    – trimitre un e-mail, posteaza parerile tale fata de aceasta nelegala taxa in presa straina de specialitate auto … ACUM … GERMANIA, FRANTA, ITALIA.

  4. Ma intreb, daca am platti taxa de prima inmatriculare pentru o masina Euro 4 adusa din germania inainte de 15 decembrie 2008 cu motor sub 2000 cm3 , nu pot sa o recuperez de la stat fara avocat ?

    Merci

  5. OUG 117/2009 este discriminatorie deoarece favorizeaza pe cei care si-au cumparat masini inmatriculate in strainatate , fata de cei care si-au cumparat in aceiasi perioada masini noi din Romania, din aceiasi categorie, adica Euro4 si cap. cil. sub 2000cm3 si n-au reusit sa le inmatriculeze pana la sfarsitul anului 2009. Eu am luat prin leasing un Fiat Sedici 1,6i 4×4 cu motor Euro 4 la sfarsitul lui 2009, mai exact in 21.12.2009, a fost inmatriculat in 20.01.2010, iar la sfarsitul lunii februarie mi-au trimis factura cu c/v taxei de inmatriculare in valoare de 769 Euro + TVA. Daca aduceam autoturismul de-afara nu trebuia sa platesc. „Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!!!!!”

  6. Salut! AM un seat ibiza din 2000, am cumparat-o stiind ca este euro 4,dar la RAR,ar fi iesit euro 2…au tr actele la bucuresti pentru cautare amnuntita..este posibil?multumesc

Leave a reply

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.