#electricdrive – 550 Kilometri cu un VW e-Golf

vw_e-golf_electricdrive_timisoara_romania_aventura

Știu, pare puțin, dar nu vorbim de California unde prizele electrice au apărut ca ciupercile după ploaie. Am plecat la drum cu o mașină electrică, până la Timișoara. Facem o oprire la Sibiu pentru că e frumos orașul și suntem și noi oameni, vrem să mâncăm o ciorbă bună. În teorie sunt 550 de kilometri și 8 ore, în practică e vineri și nu avem drum întins. Știți și voi ce înseamnă asta, nu?

Ne oprim la Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu și abia apoi la Timișoara. Pe drum ne-am propus să vedem și câte prize de încărcare găsim și cât de repede încarcă ele. Urmărește aventura noastră aici și pe pagina de Facebook Cavaleria.ro. O să fie distractiv, sunt sigur. Foarte sigur.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

23 Comments

  1. Buna George
    Numele meu este Oliviu din Timisoara.
    Fiel meu are 11 ani si este un mare fan de-al tau.Te urmareste pe net si pe cavaleria.ro
    Daca maine esti in Timisoara, poti sa te intalnesti cu el pentru o poza si pentru niste raspunsuri referitoare la masini.
    Spune ora si locul si promitem sa fim acolo
    Multumim frumos
    Droagos si Oliviu

  2. Din ce vad eu pe bord..11,8kw = 100km
    Rezulta un cost de 7,2 ron (daca 1kw costa 0,60 ron)

    Cu un Golf 1.6 tdi acelasi an , scot consum de 3,7% motorina
    Rezulta cam 19 ron .

    Se merita atat deranj pt doar 12 ron ? Sa dormi in masina doar ca sa iesi mai ieftin cu cativa lei ? Asa ai bine iau trenul

    Trebuie avut in vedere si faptul ca Golful Electric este mult mai scump decat cel Diesel

    Nu am nimic cu aceasta masina insa sunt total contra asaziselor masini electrice, defapt ele se bazeaza pe concepte si inventii vechi de aproape 200 ani !!!!
    Motorul electric inventat in 1834 iar bateriile …cu 30 de ani in urma ..

    Concluzia mea = pana nu se va inventa o sursa / principiu ce nu are legatura cu ce s-a inventat pana acum nu se poate vorbi de eficienta.
    Bine, stiu ca inovatiile de moment se vor duce catre inmultirea si perfectionare bateriilor LitiuPolimer insa putini stiu ca de fapt acestea sunt adevarte bombe intr-o masina. Nu vrei sa stii ce se intampla cu o astfel de baterie fisurata/avariata.

    • Stai linistit ca ce preturi spui tu sunt de Electrica. Dar ala de iti pune statia in drum isi mai pune si el un adaos sa isi amortizeze investitia si sa isi acopere cheltuielile + un mic profit desigur.

    • Ce spui tu nu prea are logica. E ca si cum ai spune ca telefonul a fost descoperit acum mai bine de 100 de ani, deci smartfonurile de acum sunt niste tehnologi invechite ce trebuie sa dispara.

      Bateriile din masinile electrice sunt dezvolate pe tehnologii de cativa ani, iar cele din Tesla sunt tehnologie de ultima ora. Nu e asa de simplu ca daca sunt bazate pe litiu…toate sunt la fel. Gandeste-te la ce performante se ridica acum o baterie de 100 KWh de dimensiunile podelei unei masini – autonomie de 600Km+ si timp de incarcare aprox o ora jumate. Tu iti dai seama ce inseamna asta? Compara cu timpul in care ti se incarca tie telefonul raportat la dimensiunile bateriilor. E acelasi lucru? Pai conform logicii tale ar trebui sa fie tot aia, ca toate au litiu la baza.

    • Salut Andi. Am si eu un e-golf cam de 4 luni. Financiar vorbind, masina costa 10.000 euro. Atat. Ca mai pune statul 6 iar in leasing, cat ai da pe benzina la o masina normala dai la asta pe leasing.
      Tehnic vorbind. Masina este de oras. Atat. Eu cand nu merg cu ea o tin la incarcat intr-o priza normala setata la 10 Amperi. Adica am un loc langa o priza intr-un garaj acoperit. Se poate incarca si la prize publice. Dar merita numai la cele in curent continuu. Acolo incarci in 30 – 40 minute. Altfel stai ore in sir. Ar fi o idee sa puna prize pe la cinemacity, mai vezi un film ceva. La drum lung nu am incercat. Oricum daca mergi pe normal si ai caldura pornita autonomia scade drastic. Dar mergi cu scaunul si parbrizul incalzit chiar si iarna (-20 grd) prin oras.
      Vorbind despre condus. Se aplica vorba aceea. Decat o viata cioara mai bine o ora soim. Masina nu se compara cu nici o alta masina clasica. Vad in trafic animale X6, q6, etc care se chinuie sa ma intreaca. Nici o sansa. Demarajul este prea mult pentru orice masina clasica. Chiar si pe Eco+. In plus este foarte stabila la viraje.
      Garantia bateriei este 4 ani dar nu mai conteaza. In 4 ani masina nu mai valoreaza oricum nimic.
      Concluzie. Este super dar nu este pentru oricine. Trebuie sa ai parcare cu priza si sa o ti numai pentru oras. Poate modelul din 2018 sa treaca de 400Km.

  3. Felicitari ca ati indraznit sa mergeti la un drum asa lung. Totusi aveti avantajul existentei fast-chargerelor de pe traseu.
    Eu am un VW e-up de anul trecut si am mers cu el 22.000 km.

    Am facut vitejii pe vremea cand nu existau statii. E adevarat pe distanta mai scurta, dar la zero grade, nu la 10.

    Sa va povestesc: am mers de la Porsche Nord pana la Azuga cu o pauza la o benzinaria ETU de langa Campina cu aceasta masina, fara caldura, pe eco + si cu max 70 km/h. Am stat la ETU 3 ore la incarcat la o priza normala. Am fost imbracat gros, de iarna.
    In prezent pe acest traseu exista un fast-charger de 50kw la Kaufland Ploiestii si o statie AC de 22kw la ETU si se poate circula cu 100-110 km/h fara probleme, cu o pauza de 15-20 min la Ploiesti.

    Concluzia: anul trecut credeam ca luandu-mi masina electrica am regresat, cum ati crezut si voi drumul asta, dar dupa mai putin de 6 luni au fost create conditii sa se poata circula la fel ca si cu o masina normala, ba chiar cu un conform mai ridicat.

    Sa nu speriati oamenii – evolutia e fantastica, gratie investitorilor gen Renovation si Kaufland.

    In prezent am si un BMW i3 REX si pot circula folosind numai curent, neapeland niciodata la micul generator din dotarea masinii.

    Ca alti cativa vizionari curajosi si eu in firma proprie nu mai am masini poluante.

    Sper sa inteleaga din ce in ce mai multi manageri oportunitatea utilizarii masinilor electrice si a binelui comun pe care il putem face daca nu mai poluam. Sa vedeti ce multumite sunt mamicile cu copii mici in carucioare, cand trece o masina silentioasa si nepoluanta pe langa copilasii lor.
    Reducerea poluarii o facem pentru noi si copiii nostri!

    Altfel ne omoram prin gazare unii pe ceilalti.

    Toate cele bune!

  4. Salut George! Am si eu niste intrebari- 1. Care e diferenta de autonomie atunci cand schimbi modul de utilizare, un pic mai sport? La diesel nu sunt variatii mari in functie de stilul de condus.
    2. Cam ce garantie ofera VW la baterii? 3. Sa zicem ca stau la bloc, ai testat cumva daca poate fi incarcata masina fara sa sara sigurantele?

  5. Exista varianta Hybrid de la Toyota, fac asta din 1997 nu ca altii de ieri si au super consum. Pentru cunoscatori exista si divizia de lux a celor de la Toyota (LEXUS).

    • …. și strugurii erau acri. Nu mai fiți măi hateri de drag, așa. Copile, lasă telefonul și pune mâna pe-o carte. Și când vei găsi soluția mai bună decât vw, vei avea tot respectul meu.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here