DE CE MERGE CLUJUL ATÂT DE BINE? – INTERVIU CU EMIL BOC – #IGDLCC E21 #PODCAST

De ce merge Clujul atât de bine? Pentru că mai mulți oameni de acolo își doresc acest lucru. Mai mulți decât cei care nu își doresc asta. Atunci când ponderea celor care fac ceva să își schimbe traiul în bine este mai mare decât media per județ, lucrurile se întâmplă. Oamenii își doresc salarii mai bune, drumuri mai bune, școli și grădinițe mai bune și mai accesibile, un centru al orașului mai puțin aglomerat de mașini parcate aiurea, și desigur și un aer mai curat. Ah, da, mai este și faptul că vorbim de Ardeal, o zonă în care parcă lucrurile se întâmplă altfel.

O perspectivă ar fi faptul că orașul sau zona geografică în care te naști are o influență deosebită asupra modului în care îți construiești viața. Și aici nu diferențiez. Spun doar că atunci când rămâi în orașul natal faci eforturi mai mari pentru schimbarea nivelului de viață în bine. Când pleci din oraș este clar că nu ai găsit o oportunitate suficient de bună pentru viitor, dar totuși, te gândești să te întorci acolo la bătrânețe. Pleci în alt oraș sau altă țară doar ”ca să faci bani” și apoi să te bucuri de ei ”acasă”. E doar o idee, nu aruncați cu pietre înainte să vă gândiți mai bine la acest lucru.

Clujul este unul dintre puținele orașe din care lumea nu a plecat imediat după școală ca să își găsească un trai mai bun. A rămas pentru că a găsit oportunități mai bune și poate a convins și pe alții să vină aici. Împreună cu cei care s-au mutat în ultimii ani, locuitorii clujului cred că știu ce să ceară de la edilii lor, de la funcționari și primar, și astfel obțin ceea ce își doresc. Cum ar fi autobuze dedicate pentru copii care merg la grădiniță sau la școală, de preferat electrice. Un autobuz de acest fel scoate la ore de vârf aproape 50 de mașini din trafic. Și dimineața, și seara, pentru că nu mai trebuie să te ducă mama sau tata la școală.

Mai sunt multe astfel de mici schimbări care fac o mare diferență, și pentru că nu le cunosc pe toate l-am întrebat pe Emil Boc, primarul orașului despre ele. Urmărește plimbarea noastră prin Cluj, un drum de 45 de minute care traversează orașul la oră de vârf, sau ascultă-l sub formă de podcast audio, mai jos.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

14 Comments

  1. Salut! Pentru un taximetru legal ai nevoie de autorizatie de transport emisa de primarie, autorizatie taxi emisa tot de primarie, acte pentru PF/II/SRL, apoi trebuie sa fi afiliat unui dispecerat in cazul in care sunt mai mult de 100 de taximetre in oras ceea ce presupune o taxa lunara (180-320 ron), un ceas de taxat fiscalizat, agreeat (2500ron), cu metrologia facuta si reavizata anual cu programare la sediul metrologiei din oras (aprox 5o ron), itp la 6 luni (120 ron), asigurare rca taxi (75 ron lunar sau 900 ron/an), asigurare de bagaje anuala (27 ron), agreere anuala la un punct RAR cu programare anuala ( 80-90 ron), atestat taxi (minim 600 ron cu analize medicale si test pshihologic), lista de preturi afisata pe usa fata scris vizibil, lista de preturi si viza primariei afisata la vedere pe bord, ecusonul emis de primarie pe usa spate. Frumos fata de uber/bolt…

  2. Cateva observatii la remarcile electorale ale domnului Boc:
    – infrastructura rutiera a orasului este la nivelul anilor 1980. Cartierele noi realizate in zonele periferice incepand din 2005 beneficiaza doar de stradute de legatura cu infrastructura existenta. De la Revolutie incoace, nu s-a realizat niciun bulevard de 4 benzi in oras si nicun inel de circulatie in zonele periferice.
    – cartierele noi nu beneficiaza de scoli, gradinite, unitati medicale sau spatii verzi deoarece Primaria nu a dorit sa cumpere teren in aceste zone
    – mare parte din Centura Metropolitana a fost prevazuta in planul de sistematizare a orasului din 1967 dar nu s-a luat nicio masura pentru realizarea ei sau pentru cumpararea terenurilor pe care urma sa fie construita
    – societatea civila a cerut benzi dedicate mijloacelor de transport in comun si a propus proiecte pentru realizarea lor inca din 2013, dar acestea au fost taraganate pana in 2017 cand zona centrala era blocata de trafic la orele de varf
    – reteaua de transport in comun este invechita si nu mai raspunde necesitatilor actuale ale calatorilor. Majoritatea liniilor pornesc din cartiere si ajung in zona centrala. Exista putine linii inelare care sa faca legatura intre cartiere ocolind zona centrala
    – pistele de biciclete au fost realizate pe trotuare sau pe bulevarde intens circulate, nu au latimea necesara, nu au continuitate si intersecteaza sute de stradute laterale
    – mai mult de jumatate din statiile de pe linia de tramvai reabilitata intre anii 2012 si 2014 nu sunt prevazute cu refugii pentru calatori, acestia fiind nevoiti sa urce si sa coboare pe banda 1 a unor bulevarde intens circulate (Muncii, Oasului, Plopilor, Primaverii)
    – in proiectul de reabilitare a liniei de tramvai, segmentul cuprins intre Podul Garibaldi si Opera Maghiara era dedicat exclusiv tramvaiului, insa Primaria nu a respectat proiectul si a deschis segmentul pentru traficul general. La orele de varf tramvaiul face peste 20 minute pe acest tronson de 1,3 km
    – proiectul de reabilitare a liniei de tramvai nu a prevazut prelungirea ei pana in parcul industrial Tetarom (cateva sute de metri)
    – investitiile in reabilitarea, modernizarea si dotarea scolilor si a gradinitelor sunt minime
    – calitatea asfaltarilor din oras este destul de proasta: banda de autobuze de pe partea nordica a Bd. 21 Decembrie 1989 (zona Orange – Sora) a fost asfaltata de 2 ori anul trecut si e in continuare plina de denivelari si gropi; banda 1 de pe strada Traian Vuia este denivelata pe portiuni mari la mai putin de 2 ani de la asfaltare
    – trotuarele din cartiere sunt ocupate de masini parcate neregulamentar, chiar si in zona scolilor si a gradinitelor

  3. NEA BUHNICI…ACUMA DUTE SI IN TELEORMAN SAU CRAIOVA VEZI CE JEG SI DISTRUGERI II ACOLO…BATAI INTRE SOFERI . AU BOTA DE BASEBALL SUB FIECARE SCAUN DE SOFER :) SAU IN MOLDOVA…UNDE BARBATII BEAU SI FEMEILE LUCREAZA :) NU MAI ZIC NIMIC…DAR ARDEALUL E ARDEAL…SI RESTUL E RESTUL….CA SI LA MERCEDES…2 TIPURI DE MASINI…MERCEDES SI RESTUL…SUNT MANDRU CA SUNT CLUJEAN ! bEAVO DOMNUL eMIL…NUMA NU II LASA PE MITICI SA DUCA UNTOLDUL DIN CLUJ…SAU ELECTRIC CASTLE…

  4. Un interviu foarte interesant. Ma bucura toate realizarile si initiativele de la Cluj… Se poate si la noi! Pe langa subiectele discutate, stiti ce am observat de la distanta…? Am vazut doi oameni cu foarte mult BUN SIMT in acest interviu!
    Da! Cred cu tarie ca simtul civic, ideea de societate civilizata, de normalitate, de crestere a calitatii vietii, toate au la baza un element esential – si acela este BUNUL SIMT. Avem nevoie de mai multi oameni ca voi! Mult succes domnului Boc si mult succes tie, George si echipei tale! La cat mai multe realizari si continut de calitate pe platformele conduse de fiecare dintre domniile voastre – fie ele fizice (Clujul domnului Boc) sau virtuale (Buhnici, Cavaleria & all) :)

  5. Foarte frumos,bravo lui ca și primar și tuturor cetățenilor de a avea un oraș modern,se vede munca și efortul depus,bravo George pentru acest interviu,salutari!!

  6. Face treaba buna domnul Boc, îl apreciem și ii mulțumim. Însă noi ca cetățeni ce locuim, muncim, trăim în acest oraș am vrea sa vedem înainte de inteligenta artificiala, colectare selectiva și ghene de gunoi care sa nu arate ca după război, străzile din oraș asfaltate, garaje ridicate și amenajat parcări cu aspect și funcționalitate. Și apoi ne putem gândi și la AI. Semnează doi tineri, IT-iști, cu 2 copii sub 5 ani care momentan trăiesc în Cluj-Napoca și care și-ar dori în continuare acest lucru dacă se schimbă ceva în sensul asta :) pentru ca altfel nu doar noi, ci și mulți alții se vor orienta spre orașe cu adevărat europene care țin mult la curățenie, amenajare, mediu, etc.

  7. Buna ziua,
    Sunt clujean dar dl. Boc v-a aratat doar partea frumoasa a calatoriei prin Cluj. Vreau sa va intreb doar atat: traseul l-ati ales dvs sau dl. Boc ? Cand mai treceti prin Cluj sprune-ti ca vreti sa faceti o calatorie cu tramvaiele de acum 30-40 de ani in care te topesti de cald, geamurile doar se rabateaza iar inauntru cu 60-70 de oameni temperatura ajunge la 40 de grade. Cred ca atunci v-ar fi disparut zambetul de pe fata la ambii. In rest numai de bine va doresc.

  8. Buna ,vreau sa va spun ca mia facut placere sa vizionez acest interviu si parerea mea de clujean si susținător al primarului e ca de cand cu Emil Bloc în conducere sa dezvoltat orașul enorm si ma bucur ca ,copii mei pot creste într-un mediu european civilizat călduros.
    PS : Multumesc domnule primar.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here