DAT Autohus – exagerat de scump, dar bun

As dori daca poti sa imi dai cateva sfaturi, si anume:
-ce parere ai despre DAT AUTOHUS(am vasut ca ai o poza cu ei intr-unul din
articole)?
-merita sa cumperi o masina de la ei?
-nu au masini cam scumpe, fata de alte autohausuri?
-mai sti cumva alte autohausuri similare
-si la astfel de autohausuri se negociaza, si daca trebuie “puricata” si
aici masina?
-alte pareri
Iti multumesc mult, si te felicit cu treaba care o faci cu acest blog.
Astept raspuns.

Răspuns:
Am călătorit de trei ori până în la DAT Autohus în căutarea de maşini bune. Nu am cumpărat niciodată, deşi am văzut pe drumurile patriei multe VW sau Mercedes aduse de acolo. Le puteţi recunoaşte uşor după suporturile plăcuţelor de înmatriculare sau unele stickere mici pe portbagaj. De ce nu am cumpărat? Simplu, pentru că sunt român, preţul.

Oferta lor este întradevăr mare, masivă de-a dreptul. Ai de unde alege la prima vedere, însă pentru luxul de a selecta o maşină pe care să o cumperi dintre alte câteva sute, diferenţa de preţ poate fi usturătoare. Eu am estimat-o anul trecut la cel puţin 10, 15% faţă de sudul sau vestul ţării. Multe dintre maşinile oferite, mare majoritate, provin din parcuri ale unor companii şi de aceea sunt cumpărate en-gros şi apoi vândute en-detail. Cele mai multe au kilometri mulţi peste prima 100.000, însă, cel puţin la prima vedere reali.

DAT Autohus promovează şi un sistem de garantare la 6 luni sau un an al maşinilor, care poate da credibilitate, însă nu cred că dă fuga vreun român la Bockel să îşi ceară dreptul.

Nu îmi plac vânzătorii lor pentru lipsa de flexibilitate. Deşi preţurile sunt mari, ei nu negociază, iar dacă te grăbeşti nu ai de ales. Ei te vor rezolva mâine pentru 150 de euro, deşi ai putea să o faci şi singur în câteva ore.

Una peste alta, nu vă recomand să cumpăraţi de acolo, decât dacă aveţi un buget de peste 15.000 de euro. Oferta lor este variată mai ales peste această valoare pentru că revând în special flote de la firme “spălate”.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

25 Comments

  1. intradevar masinile de la autohus sunt cumparate de la firme foarte mari de leasing operational ce le scot la licitatie dupa 4 ani ,firme de la care si eu cumpar pt revanzare .Aceste firme pun la dispozitia clientilor absolut tot istoricul masinilor scoase la licitatii km,daune revizii,grosime anvelope,zgarieturi etc insa 99%din revanztorii din romania ascund aceste lucruri clientilor pentru a incasa mai mult pe masina respectiva .Va spun aceste lucruri din cunostiinta de cauza si pentru ca duc o lupta acerba cu preturile din romania care din cauza “magariilor “care se fac cu masinile sh avem preturi mai mici decat in germania ,nici nemtilor nu le vine sa creada!!!

  2. Am cumpărat un audi A5 pe 14 Noiembrie 2015 ,ce mi-a plăcut pe lângă multe chestii comentate de alții este ca mergi la birou îți da cheia la mașina pe care vrei S-o vezi te duci de unul singur in parc faci o tura etc într-adevăr nu negociază dar îți iei mașina dacă ai bani si ii cauti istoricul bine pentru cei care vreți parcul auto este la Bokel la vreo 50 km de Bremen pe aurostrada Bremen Hamburg

  3. Ghid de cumparare .

    Daca vrei masina pentru tine si vrei ceva bun uita de cele 30 masini selectate din parcul auto al turcului. Masina personala se cumpara de la DatAutoHus ori Das Wel Auto sau alt neamt inclusive persoana fizica.

    Daca te uiti la preturile de la turci asteaptate la urmatoarele cheltuieli:

    -avion Targu Mures > Dortmund 60-150 lei + deplasare la Targu Mures (Varianta de a merge cu masina personala e la acelasi pret). Aceasta cursa e cea mai ieftina spre Germania.
    -masina inchiriata 40euro x 5 zile =200 euro + 200 euro garantie.
    -motorina aprox 150-200 euro. Daca vrei ceva bun la pret mic ai de umblat :)
    -cazare 50 euro x 4 nopti = 200 euro. In toate orasele mari aveti lantul de hoteluri Ibis care apare pe toate navigatiile. Preturi mai mari la cele centrale si mai mici la cele de la periferie. Dupa ora 23 se pot inchiria camera platind direct cu cardul la un fel de ATM.
    -mancare aprox 150 euro
    -“numere rosii” Germania si alte taxe 100 euro.

    Sfaturi:
    – Nu merge singur in Germania. E bine sa mai ai un prieten care stie cate ceva despre masini de preferinta care poate auzi sunete care nu le auzi cand conduci sau poate observa defecte care tu nu le observi pe moment.
    – Nu te ambala pe o masina… sunt mii de masini in Germania
    – Nu te opri pe un singur model. Poti pleca dupa un BMW si sa te intorci cu un Audi daca gasesti una buna.
    – Analizeaza bine masina :

    1)EXTERIOR Culoare vopsea, urme de reparatii, imbinari ale elementelor, aripi interioare si tot ce se poate observa, incerca sa urci masina pe elevator, lovituri multe in jante, ciobituri in parbriz sau in grila fata de la pietre de pe autostrada(lipsa totala a acestora poate indica o revopsire), coduri cu data fabricatiei (cod geamuri sa fie identic, cod faruri si stopuri, dot cauciucuri etc.), urme pe cuiul de tractare etc.

    2)INTERIOR Tapiterie(poti sa-ti faci o idee daca km sunt reali), urme de zgarieturi pe suprafetele de piele de pe schimbator, volan si portiere , sistem climatizare(incalzire si ac.) ,pachet lumini interior, sistem de reglare scaune eventual daca are pachet electric de reglaj ,pliati banchetele spate (nu va mirati de ce gasiti), prizele masinii, camera marsalier, trapa electrica etc.

    3)PARTEA MECANICA Nu te speria de sunetul masinii la pornire, unele nu au mai fost pornite de 2 saptamani sau mai bine. In timpul drive testului streseaza masina la maxim. Dupa ce motor s-a incalzit tureaza masina sa vezi cum se comporta la turatii mari inclusive frana de motor. Verifica la cutiile automate modul in care trece maneta prin toate vitezele inclusive cum se comporta pe modul manual. Verifica modul in care reactioneaza masina la schimbarile bruste de directie poti urca si cobora niste bordui. E putin probabil sa ai probleme gen bucse si amortizoare la o masina tzinuta in Germania cu mai putin de 200.000 Km. Teseteaza acceleratia si franarea. Dupa ce ai stresat masina la maxim asculta sunetul de volanta de la turbine si nu uita de rurmenti si altele in timpul mersului. Daca vorbim de tractiune integral ai grija la sunetul blocului spate. Poti achizitiona un adaptor bluetooth OBD si cu o aplicatie pe telefon poti verifica erorile masinii ( http://www.okazii.ro/cautare/obd+bluetooth.html )

    Alte sfaturi :

    Documenteazate in legatura cu masina care ai intentia de a o cumpara in ceea ce priveste motorizarile dotarile si problemele clasice (exemplu: de evitat motoarele 2,7 diesel ).
    Calculeaza taxa de prima inmatriculare si alte taxe care sunt necesare inmatricularii. Decat sa dai mai mult la taxa euro 4 mai bine investesti si cumperi un euro 5 .
    Daca masina e conforma cu ceea ce ti doresti tu verifica daca asigurarea e valabila si masina poate fi condusa in Germania .
    Daca achizitionezi pentru firma si vrei TVA dedus suna sau adreseaza un mail pentru a afla ce acte sunt necesare. Acestea sunt putin diferite in functie de vanzator. Nu uita sa ai numar EORI pentru importuri intracomunitare. Daca parcul auto este mic si vanzatorul nu prea inspira incredere nu e mare minune sa te trezesti cu kilometrie dati inapoi sau cu o carte de service falsa. Verifica fostul proprietar deoarece masina e posibil sa fie vanduta din Romania sau Bulgaria prin Germania, aceasta fiind o moda noua . Daca ai gasit o masina la un autohause de incredere ai si varianta de a vorbi cu cineva sa o aduca pentru tine pe platform si poti scuti drumul si taxa de numere rosii acolo.AI GRIJA cui dai banii. Nu te mira cand masina adusa din Germania este mai ieftina pe site-uri in Romania decat in Germania .Au km dati inapoi sau au fost lovite si reparate ori au fost taxiuri si revopsite. Sansa sa fie achizitionate direct de la persoana fizica din Germania e minima iar cea de a fi acizitionate cu o flota intreaga trebuie sa se vada in oferta vasta a vanzatorului pe acelasi model de masina cu aceleasi caracteristici.

    Negocierea:

    Negociaza cauciucuri de iarna sau vara pe langa cele cu care masina e echipata. In Germania cauciucurile de inlocuire vin cu tot cu jante.Se poate negocia pentru orice lovitura sau zgarietura pe masina.Se poate negocia cine plateste taxele pentru “numere rosii” .NU te astepta la negocieri majore, nu vorbim de sufari de la noi care pot negocia sute spre mii de euro la o masina.

    Ar mai fi multe de spus si de corectat dar nu am timp sa recitesc. Sper sa va ajute in achizitionarea unei masini din Germania. Nu uita ca nici acolo nu umbla caini cu covrigi in coada. Multe review-uri de pe net sunt in favoare masinilor si nu arata defectele precum si cele pentru un model mai nou nu sunt relevante pentru modelele mai vechi.

  4. Am cumparat un AUDI A4 2.0 TDI (fabricatie 2010) de la DAT Autohus in 2013, avea 104.000 km. Acum, la fix 3 ani peste, am in total 160.000 km si nu am avut absolut nici 1 problema cu masina. Masina costa 16.500 EUR, dar am cumparat-o pe persoana juridica si am evitat astfel plata TVA-ului, astfel ca pretul suportat de mine a fost de 13.365 EUR, la care am mai adaugat 1.500 EUR (transport – avion la dus si combustibil la intors, cazare 1 noapte langa Bremen, numere rosii si inmatricularea in RO – aveam EURO 5, am platit in jur de 150 EUR).

    Daca s-a meritat? 100%. Am fost impresionat de corectitudinea oamenilor. Am mers acolo cu un cunoscut din Romania, care se ocupa cu vanzarea masinilor de peste 15 ani la noi si tot ce mi-a zis el de masina, toate defectele vazute le-am regasit intr-un raport pdf. In sediul lor, ai acces la calculatoare unde iti prezinta raport foarte exact si corect asupra fiecarei masini (pe site-ul lor nu gasesti rapoartele astea). Defectele mele erau minore, dar erau specificate dinainte. Mi-a placut ca toate masinile lor au certificare DEKRA, mi s-a parut un plus. In cei aproape 60,000 km pe care i-am facut in cei 3 ani in Romania, singurele costuri majore au fost cele legate de schimbarea distributiei (am schimbat-o imediat cum am cumparat masina, desi nu erau probleme atunci, dar asa am fost sfatuit). In rest, chestiile normale, pentru revizie (filtre, ulei etc) si un bec pentru faza scurta (nu s-a ars, dar incepea sa se stinga si sa se aprinda).

    Am facut toate actele in 2 ore, iar apoi am asteptat 1 noapte sa intre banii din contul din RO in contul lor de la Commerzbank. Apoi, a doua zi dimineata, mi-au dat numerele rosii si in 2 ore eram in drumul spre Romania.

    Ca impresie generala, eu unul am fost foarte multumit. Totusi, este adevarat ca pretul masinilor e putin mai mare, dar acum depinde de profilul cumparatorilor. Eu am preferat sa platesc putin mai mult, dar sa am un plus de siguranta si nu regret. Chiar intentionez sa imi schimb masina cu una cumparata tot de acolo peste 2-3 ani. Pentru cei care nu dispun de buget de minim 12.000 EUR, nu cred ca e varianta ideala, dar pentru cei care sunt dispusi sa plateasca o suma mai consistenta, clar, mi se pare o optiune foarte buna!

  5. Am cumparat de 2 ori din DAT AUTOHUS. Masini pentru uz propriu, cu 2-3 ani vechime si km in jur de 130k. Am fost foarte multumit in exploatarea lor si modul cum si-au mentinut starea tehnica foarte buna de la achizitie. Fara vicii ascunse, fara probleme esentiale. Recomand aplicatia lor pentru a verifica oferta si a-ti verifica bugetul.
    Daca poti achizitiona pe firma platitoare de TVA, poti sa economisesti TVA-ul. Atentie la procedura si documentele necesare (sunt descrise la ei pe site).
    Urmatoarea masina va fi 100% tot de la ei. Cu siguranta, un mecanic poate sa se plimbe in zonele mai ieftine in Germania si sa gaseasca masini bune la pret bun. Nu e cazul meu, asa ca prefer AUTOHUS…

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here