CÂT ȘI CUM CONSUMĂ TESLA MODEL 3

În prima lună de condus Tesla Model 3 aveam ”Range Anxiety”, adică mi-a fost frică că rămân fără curent înainte să ajung la o priză. Acesta este și motivul pentru care am ales varianta cu baterie mai mare. Mi-am dat seama însă că nu aveam neapărată nevoie de ea, și putem economisi semnificativ la prețul final al mașinii. Avem suficiente prize în toată țara, și numărul lor este în creștere.

Acum, cât consumă un Model 3 pe drumurile din România? Destul e puțin dacă iei în calcul și frânda regenerativă. Practic eu folosesc în ultima vreme o singură pedală la condus, cea de accelerație, iar mașina frânează singură din motoare pentru a recupera o parte din energia pierdută la accelerare. Apropo, așa nu voi schimba plăcuțele de frândă decât după vreo 100.000 de kilometri, cât recomandă de altfel producătorul.

Desigur, nu poți câștiga mai mult curent decât ai consumat, este imposibil. Poate doar dacă mergi la vale tot drumul, dar asta înseamnă că ai casa în vârful dealului și vei consuma energie multă atunci când te întorci acasă. Cert este că pe un drum destul de complex cum sunt cele care înconjoară Brașovul și mă aduc acasă la București, reușesc să obțin valori destul de bune dacă merg corect și economic. Lucru perfect valabil și pentru o mașină pe benzină. Mergi cu viteza legală și vei face o economie semnificativă la carburant. Și la plăcuțele de frână.

Îți explic mai jos exact care este consumul lui Tesla Model 3, cum consumă și cum regenerează curentul.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

4 Comments

  1. La vale cu orice masina cobori, diesel sau benzină, nu consumă, calculatorul de injecție taie alimentarea cu carburant, deci AC-ul, farurile consuma din ceea ce produce mașina fara ca sa consume carburant.

  2. Asta este un exemplu de zgarcit! Vreau sa te vad la iarna, la minus 20 grade, cum merge mașina.
    George este exemplu clar în acest video de tipul de “melc” în trafic. Mergi, George, în Austria sau Elveția sau Germania și vei vedea ca un “consum bun” poate fi atins cu viteze medii de 70-80 km pe ora și nu cu 50. Austriecii au limita legala în afara localităților 100 km/ h. Dacă toți a-ți merge cu, măcar 80 km/h,
    ne_am bucura mai mult de viață în afara mașinilor. Fără accidente.
    Acum, după ce vor vedea acest video, cei care t-au depășit pe drum cât a filmat soția ta, vor zice- aha, nu era pe prost șoferul din Tesla aia,ci doar zgarcit. Asadar tu nu ești un apărător al mediului ci doar un Scrooge modern.

    • Este un exemplu de consum corect cu o mașină electrică. Dacă tu crezi că mergând mai tare decât limita legală te face mai prudent atunci te înșeli amarnic. Dimpotrivă dacă toți am merge cu 50 unde e limită de 50 ne-am bucura mai mult de viață fără accidente. Dacă drumul se numește DN1 de la Brașov la București nu înseamnă că poți să mergi prin toate satele cu 100 Km/h.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here