Cât costă Dacia Lodgy? O cam vreau!

Am văzut deja cum arată dar eu vreau să știu prețul. E clar că Dacia Lodgy este un Renault Grand Scenic în variantă lowcost dar îmi place mai mult decât mă așteptam. Se vorbește despre 10.000 de euro, cam cât un Logan MCV similar deși am unele dubii. Oricum va mai cere câteva investiții rapid după achiziție. O să vorbim despre ele mai jos după ce vezi și primele poze oficiale la dimensiunile maxime.

Între timp o să vă spun că îmi place de când am văzut-o. Dar nu mă las păcălit de campania Andros care ”vinde” o mașină super-sportivă pentru că știu că sub tabla asemănătoare este o cu totul altă inginerie decât ce o să iasă pe poarta fabricii. Deși e o sanie (lodge… lodgy) lungă și mare, mă connvinge însă cu identitatea vizuală, adică botul arătos în primul rând. Cel mai tare mă atrag farurile și grila. Dacă mă gândesc bine, pot pune orice siglă pe bot și Dacia Lodgy va arăta a brand premium. Pe bune. O capotă scurtă, cu linii bine tăiate, apoi pragurile ornamentale și cele două șine de pe plafon o fac să arate modern, exact ca orice monovolum care se respectă, cel puțin în poze.

Desigur, dotările și materialele folosite nu vor depăși cu mare lucru Loganul… Îmi e teamă de bordul urât și plasticos. Sper să fi ”furat” mai multe butoane de la Megane și Scenic, totuși. Scaunele de pe Logan sunt oricum slabe și înalțate vor fi și mai proaste. Aș vrea unele mai bune. Probabil, la cât de mare este, nici insonorizarea nu cred că va face față la peste 90-100kmh. Climatizarea va suferi deasemenea dacă nu pun un compresor mai mare decât cel de pe MCV.

Ce i-aș face ca să o pot suporta?

1. Dacă nu există opțiune de geamuri cu protecție UV, aș instala folii. La cât de mari sunt geamurile, vara ar fi cuptor și iarna beci.
2. Aș instala folii de insonorizare și izolație termică în uși.
3. Aș instala un sistem audio mai bun decât Blaupunkt.
4. Poate aș înlocui scaunele cu unele de Scenic de la dezmembrări.
5. Aș cere o culoare mai bună decât lista actuală cum ar fi un verde britanic sau albastru metalizat, un gri foarte închis metalizat.

Ce nu aș tuna?
1. Farurile. Xenonul fără lupă este îngrozitor. Și nici în proiectoare nu aș pune. M-am săturat de mașini cu becuri proaste pe drumurile patriei.
2. Toba, că nu vreau să fiu stupid când fac vrum-vrum cu 110 cai putere diesel.
3. Jantele, că aș pune sclipici pe… marfă ieftină.

Va ajunge probabil un furgon perfect pentru românul de rând, cu un spațiu de încărcare exagerat de mare, însă eu mă văd tătic în mașina aceasta mai degrabă decât în Duster sau Logan MCV. 10.000 de euro pentru varianta de serie plus vreo 2.000 de euro pe dotările mele și tot iese bine la preț. Va fi un mare HIT dar nu cred că la noi…

O să salveze Dacia vesticii. Din nou!

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

26 Comments

  1. Comparand orice break/sedan cu monovolum facut pe aceeasi platfroma:
    -avantaje monovolum: se pot cara mai multe in portbagaj si in spatele banchetei (dar mai putin decat daca pui un topcase pe break)

    -dezavantaje monovolum: franeaza mai greu, accelereaza mai greu, vireaza mai prost, e mai nesigur (din cauza sigurantei active mai proaste, de unde or avea unii iluzia ca-i mai sigur?), costa mai mult, zgomot interor mai mare, arata mai rau…

    Deci de ce si-ar lua cineva un asemenea dulap pe roti (ma refer la monovolume in general)?

  2. Presupun ca masina se adreseaza familistilor care isi doresc un spatiu mai mare. Si cred ca va fi un important concurent pe piata din vest.
    Sunt bucuros ca Dacia inca mai aduce noutati,dar pacat ca nu se va fabrica la Mioveni.

  3. Am fost pus de mai multe ori intre a alege intre nemtoaice sau Logan. De fiecare data am ales nemtoaicele si inca nu regret.

    Sunt singurul care vede o data la doua trei zile cel putin un Logan cu instalatia de semnalizare optica distrusa ? Inteleg sa ai o problema la primele serii, dar de ce nu au remediat-o la Sandero sau Logan Facelift ?

  4. care e faza asta tampita preluata de la americani cu autobuze pentru familie?cica family-car…asta e o inventie pentru idiotii aia nu pt noi.da si eu am familie si am fost la randul meu copil dar cu un sedan cu 4 usi poti merge oriunde.masinile de genul asta nu mi-au captat atenta indiferent de marca de pe capota si nici nu o sa mi-o capteze.sunt inutile,la fel ca si x6 si q7…

  5. Despre Lodgy, ce are masina asta cu ce e scumpa? Chiar si la 16.000 de euro (daca va costat atat) , intradevar sunt bani dar trebuie facuta comparatia corecta intre o masina de aceeasi clasa!De exemplu Renault Scenic si Dacia Lodgy amandoua masini NOI si cu dotari asemanatoare!Sa facem comparatia asa sa vedem, care este cea mai ieftina?Va spun eu ca la acele dotari si la acei bani acel Renault este muuult mai scump si nu gasesti nici o alta masina mai ieftina din aceeasi clasa, ma repet, MASINA NOUA! Adica romanul vrea daca se poate o masina NOUA la 10.000 de euro sa aiba si antifonare foarte buna si dotari cat mai multe.. Pentru cristi : spuneai de motorizarea pe benzina ca va fi la limita? Nu te supara dar ma faci sa rad :-)))Multe masini cu motoare pe benzina decente sunt la limita! Varul meu are Renault Scenic 1.6 16v benzina si crede-ma ca atunci cand am fost cu 5 insi in masina si cu bagaje si cu aerul pornit,era puturoasa si asta! Deci, nu e Dacia singura cu motorizari pe benzina care atunci cand este incarcata ,este mai puturoasa..sunt curios,tu ce vrei?Motor de 2.0 Dci ? Sau 2.0 benzina ? Sa consume cat cisterna?
    Si automat cu motor mai mare va costa masina si mai mult si taxe si impozite nu mai zic.. Scopul acestei masini este sa aiba un confort decent si o tinuta de drum decenta,nu sa faci depasiri in scurt cu ea etc..si dupa cum am mai spus, nu este singura masina submotorizata sa spun asa..sunt si alte marci care au pus motoare pe benzina pe masini mai mari care atunci cand sunt incarcate sunt puturoase, pentru un pret mai accesibil si pentru impozit etc..dar de,daca avea emblema de la vw sau ford chiar daca era construita la fel ,era vazuta altfel de catre noi romanii..

  6. mmmm :) farurile alea “a la” Hyundai Accident. Pardon, Accent. In foto astea oficiale (care daca te uiti atent, au pe ici pe colo indicii de CGI = computer generated image), tot nu poate arata a brand premium indiferent de sigla.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here