BMW 320xd Touring – almost perfect

Cum arată maşina perfectă pentru mine? Să fie puternică, fără să consume mult, să arate ca o sportivă, dar să îmi ofere spaţiu la interior, să aibă o valoare bună de revânzare şi costuri mici de întreţinere.

Greu de găsit aşa ceva, însă BMW 320xd Touring se apropie de ideal.

Să încep cu motorul. BMW 320d accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde, datorită puterii de 130 kW. Motorul atinge cuplul maxim de 350 Nm la 1.750 rpm. Modelul BMW 318d ajunge la 100 km/h în 9,6 secunde, cu o putere de 105 kW. Echipate cu tehnologia Common Rail, aceste motoare sunt cele mai puternice din clasa lor. Toate motoarele diesel BMW sunt echipate standard cu filtru de particule şi sunt în concordanţă cu standardele de emisii EU5.
Consumul mixt de combustibil anunţat de producător pentru acest motor este de la 4,8 la 4,9 l/100 km, însă în condiţii reale de drum de munte aproape îngheţat, cu aerul condiţionat pornit şi echipat cu transmisia integrală Xdrive, adică supusă la un efort consistent, maşina consumă în jur de 6 l/100 km.

La exterior, seria 3 Touring cu acest facelift arată excelent, chiar mai bine după părerea mea decât sedanul. Liniile tari şi clare, farurile şi stopurile înnoite, portbagajul, toate bine desenate, dau o alură sportivă şi elegantă maşinii.

Interiorul arată bine, în ciuda plasticului omniprezent, calitatea finisajelor este una excelentă, însă mare atenţie la schimbătorul de viteze, care se zgârie prea repede.

Scaunele şi poziţia joasă, ergonomică la volan te fac să te simţi aproape un pilot. Cutia de viteze manuală în şase trepte face o treabă excelentă, deşi motorul trebuie urcat binişor în turaţie dacă vrei ca maşina să fie sprintenă. Pentru o călătorie confortabilă, schimbarea în trepte poate fi însă o joacă, motorul elastic iartă şi acoperă chiar şi greşelile unui începător.

Spaţiu suficient în spate şi în portbagaj de asemenea cu multe dotări de bun simţ de acum. Două prize suplimentare de 12V pentru pasagerii din spate şi una pentru portbagaj, guri de ventilaţie şi o tapiţerie de bună calitate.

Am deţinut un BMW 320d din 2004 şi pot spune prin comparaţie că modelul nou este o maşină la fel de bună, cu mici îmbunătăţiri. Motorul mai puternic şi transmisia integrală instalate pentru prima dată pe un 320d sunt o combinaţie de mult aşteptată care concurează şi bate de la distanţă Passat 2.0 TDI 4 Motion, A4 2.0 TDI quattro şi alţii. Din păcate plusul de control adus de transmisia integrală ar trebui să rămână o opţiune de analizat cu atenţie. Propulsia spate este mult mai sportivă în absenţa Xdrive, maşina se mişcă mai repede şi consumă cel puţin un litru mai puţin /100 km. Xdrive aduce însă o senzaţie specială pe zăpadă, asfalt alunecos şi pe serpentine unde simţi că eşti pe şine. Sistemul controlează impecabil derapajele şi pare pregătit chiar şi de puţin off-road – nota bene, BMW 320xd este prima maşină din această clasă la care am întâlnit “down hill control”, adică asistenţa la coborârea în pantă. Acelaşi sistem echipează şi SUV-urile X3, X5 şi X6 şi, o dată activat preia controlul frânei pentru a coborî maşina cu 5 km/oră în pantă.

Una peste alta, BMW 320xd Touring este din puntul meu de vedere prima opţiune pentru o familie cu doar o maşină şi va oferi satisfacţii atât tatălui pasionat de motoare şi condus, mamei care caută confort şi siguranţă cât şi copiilor cu dotările pentru locurile din spate şi spaţiul pentru toate bagajele în portbagaj.

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articolul precedentCum văd eu blogosfera
Articolul următor1 Mai muncitoresc la bulgari

Articole recomandate

28 Comments

  1. @ytbu…nu cred ca m-ai inteles…nu e vorba de limuzina sau nu…e vorba ca societatea noastra frumoasa in care traim…ne ofera multe (teoretic)…si nu mai trebuie sa caram dupa noi sucuri sau baxuri de apa cand plecam undeva…sau sa luam si carne dupa noi, ca daca nu gasim unde mergem (un exemplu sa zicem)…iar cand eram mic si plecam cu ai mei asta facem…pentru ca pur si simplu nu se gaseau…acuma sincer nu mai trebuie sa luam dupa noi toata casa, ca sa zic asa…nu e vorba cat de aratos e sedanu sau varianta combi…ma refer stric la faptul ca acuma majoritatea sedan-urilor ofera un spatiu destul de suficient pentru toata lumea…cu stima si respect

  2. As avea de adresat o intrebare autorului articolului:
    In ce constau acele imbunatatiri fata de seria precedenta, E 46? E mai confortabila, mai rigida o pozitie de consdus mai buna sau nu?

  3. zeuss – trebuie sa fii pasionat ca sa intelegi “filosofia” BMW, daca proiectantii si inginerii de acolo au considerat ca , culoarea portocalie in bord este cea potrivita pentru ale lor modele, care culmea mai au si succes, nu cred ca esti in masura sa-i contrazici sau sa negi realitatea. aaaa…culoarea portocalie nu e pe placul tau? Asta nu inseamna ca a fost o greseala sau o neglijenta din partea BMW privind acest aspect. Linia traditionala de culori si design(vezi grila frontala care iti spune instantaneu la ce masina privesti) a fost pastrata, tind sa cred, din motive de originalitate si un oarecare conservatorism. Repet, am scris si mai sus, prefer performanta, originalitate si fiabilitate in locul design-ului iesit din comun sau a multitudinii de butoane si luminite pe consola centrala si nu numai, de nu mai stii pe care sa apesi si ce utilitate are fiecare. Cand apesi acceleratia sa te simti si “puternic” dar si in siguranta, si confortabil bineinteles.

  4. fie ca se numeste break,caravan,combi ori touring, masina respectiva este extrem de urata.spatele arata ingrozitor.masinilor de genul asta eu le spun “carute”.totusi,exista oameni carora le place genul asta de masina,altfel nu s-ar mai fabrica.eu,insa,nu mi-as cumpara asa ceva niciodata.

  5. @ gore…. esti un pic can nesimtit si te bagi in seama fara sa fie cazu. sencer in camparatie cu un audi A4 2.0 Quattro Bmw-ul asta e minciuna…. poate ca bate Passat-ul . BMW este foarte inghesuit la interior , design exterior foarte urat, calitatea interiorului lasa de dorit , fiabilitate mai mare la Audi.(toate comparate cu Audi) . per total e o chestie de gusturi insa nu trebuie sa uitam cine e Audi sau Volkswagen …

  6. Andrei Z eu zic ca pe langa ca tu esti si mai nesimtit , esti si foarte limitat in gandire . Esti de moda veche , probabil ai dat logan-ul la schimb pe un audi si acum ni-l ridici aici in slavi . Sa facem o comparatie intre ce si ce ? Vezi ca BMW a castigat de 4 ori la rand “International Engine of the Year” . Pe langa multe alte premii internationale unde audi face tusa . Asa ca mai bine te bucuri de audi-ul tau , si tragi aer in piept si te linistesti cu gandul ca BMW a fost , este si o sa fie mereu peste audi . Nu mai zic ca audi habar n-a avut sa faca un motor puternic pentru R8 , a trebuit sa puna unul de lamborghini . Pai ce faceti inginerilor de la audi ? de la 500 de cai in sus v-ati pierdut ? tabla de audi si restul lambo ?

  7. Lasati-l pe Gore asta ca sufera aiurea. De cand urmaresc blogul lui Buhnici, comentariile lui Gorica-maimutzica sunt cele mai dobitoace. Omul e dus rau!

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here