Anvelopele de iarnă – o dispută între şlapi şi ghete

Din punct de vedere juridic ne referim la anvelope de iarnă atunci când vorbim despre acele anvelope care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.

Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa simbolului M+S (sau a derivatelor M/S, M-S, M&S), dar şi a unor semne distinctive, precum un fulg de nea sau o creastă alpină.

Aceasta este povestea pe scurt. Articolul ultra-complet şi corect este pe www.promotor.ro

Ce mai vreau să adaug este că dincolo de orice dispută, dincolo de preţuri, dincolo de mărci şi interese rămâne viaţa ta, a celor din maşina pe care o conduci şi celorlalţi de pe stradă. Aşa că renunţă la şlapi pe derdeluş..

George Buhnicihttps://george.ro
SV#yfrkh$n9Q&Ct6xqj@R9#f

Ultimele articole

Articole recomandate

14 Comments

  1. eu propun sa scoata toti puscariasii la dat zapada cu periuta de dinti,stau la caldura ,au depturi ,etc.PE BANII CUI ?desigur pe ai prostilor care platesc impozite.legat de cei care sunt mai redusi mintal si pleaca cu masina neechipata, la distanta mare intre localitati,sa le confiste masinile .

  2. Ca trebuie sa ai cauciucuri de iarna e logic dar o chestie logica e sa si cureti drumurile fapt care la noi nu se prea intampla nu vorbesc de un drum viscolit care ala e oricum inchis neputandu-se lucrand in van.Astia de sus vor sa ne spele ochii cu indiferenta lor fluturandu-ne zeci de feluri de motive si tipuri de cauciucuri salvatoare de parca zapada se curata doar cu cauciucurile masinilor.Chiar si metodele de lucru invechite cu batrana ”sare+nisip” sunt deja depasite ,sefii strazilor nevoind pt o mica diferenta de bani sa achizitioneze solutie invernala ,spuma curatand mai bine si ramanand activa cateva ore rezolvarea practica chiar si intr-o parcare dintre blocuri unde spun ei ca nu pot intra cu plugurile sa faca ceva,oricum unde fac ceva raman doar semnele adica gropi in asfalt

  3. Legea e buna, mi-e teama doar de modul de aplicare al ei. Sunt singurul care vede deja (prin prisma experientelor anterioare) politisti stand la vanatoare de contravenienti intr-o dupa-amiaza insorita de ianuarie, fara urme de zapada/gheata/polei?

  4. Fara suparare, dar constat cu stupoare ca inca mai sunt multe persoane care cred ca au nevoie de anvelope de iarna doar atunci cand e “zapada/gheata/polei”. Aflati ca anvelopele de iarna NU sunt doar atunci eficiente. Orice anvelopa de iarna la temperatura sub 4 grade nu mai are eficienta. La -4 grade, in ianuarie cand e soare dar pe carosabil nu exista “zapada/gheata/polei” cu anvelope de vara sunteti un pericol pentru ca orice franare necesita o distanta mai lunga din cauza ca materialul din care e compus cauciucul se intareste la temperaturi scazute.

  5. salut George. ms pt articol. nu stiu daca a fost realizat la rugamintea mea sau era ceva ce aveai in plan sa postezi. trecand peste acest aspect, ma bucur ca ai scris un astfel de articol, zic eu util tuturor. ms inca odata.

  6. Cand locuiesti la Brasov chiar nu are sens sa te intrebi daca sunt sau nu obligatorii Acolo sunt NECESARE. Dar eu locuiesc in Constanta. Aici e iarna 3 zile….
    Va rog ma lamuriti si pe mine: Cauciucurile de iarna sunt obligatorii tot sezonul rece sau doar in conditii de zapada, polei?
    Multumesc¨!

  7. @Violeta
    Constanta, din cate stiam eu, se afla tot in Romania. Nu e pe undeva intr-o tara din Africa sa nu ninga niciodata si sa fie temperaturi de >10 grade iarna. Culmea e ca in ultimii ani a nins si a fost foarte frig in Constanta – dovada ca marea a inghetat. Cred ca sunt sute de poze si filmulete pe tot netul cu marea inghetata in iernile din 2006 – 2010.

    Deci anvelopele de iarna sunt obligatorii. Obligatorii pentru oamenii cu bun simt si care vor sa se foloseasca de o masina. Pentru oamenii responsabili, pentru oamenii care nu vor sa strice sarbatorile altora cu plimbari la politie pentru ca masina “nu a franat la timp”.

    Stiu, sunt persoane care vor spune ca nu isi permit sa puna anvelopele de iarna. Tocmai de aceea exista mijloacele de transport in comun. Parerea mea, nu ai bani sa intretii o masina, si sa circuli cum trebuie, nu o cumperi.

    Masina este si va ramane un moft, un lux. Nu o necesitate. Daca nu ai 800-1000 lei pentru 4 anvelope noi (si vorbesc de Dunlop aici, dimensiuni intalnite, nu de chinezarii), atunci de ce mai ai cumparat o masina?

    Distanta de franare la minus cateva grade creste considerabil la o anvelopa de vara. Dar … cine stie, poate e mai ieftin un radiator nou + indreptarea tablei, vopsea noua, etc. Sau poate astia care au anvelope de vara sunt “prea soferi”. Ei nu fac accidente, chiar daca prin definitie un accident e ceva ce se intampla nevoit.

    De aia suntem unde suntem. Pentru ca la noi sunt specimene care nu fac nimic pana nu exista o lege pentru lucrurile pe care ar trebui sa le facem in mod normal si fara sa ne oblige legile si amenzile.

    Sper ca randurile de mai sus sa raspunda celor care tot intreaba daca sunt obligatorii anvelopele de iarna.

  8. nu stiu cat de potrivit este sa comentez aici, insa, din pacate, intamplarea asta nenorocita provocata de huidu confirma ca o magaoaie SUV, oricat de costisitoare, poluanta, hulpava etc ar fi, la o adica te tine in viata.

  9. @Cristian – oamenii responsabili si de bun simt ar trebui sa conduca doar masini 4×4, musai cu ABS; ESP si EDB, cel putin 8 airbag-uri si peste 2000 kg masa, iar masini ca Logan si Matiz ar trebui scoase se pe strazi.
    Dincolo de gluma, citeste mai intai prevederile din legislatie si incearca sa intelegi ca…. rebus in modus est.

  10. Citeam articolul tau cu Samsung Nexus si ma gandeam ca sunt atatia care isi iau un telefon de 2000 de lei dar nu vor sa dea 10-20 de mil pt niste anvelope de iarna care le-ar putea salva viata, si familiei lor.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here